خانه » تدریس خصوصی در تبریز » 8 نکته ی طلایی برای معلمان ابتدایی جهت تدریس بهتر

8 نکته ی طلایی برای معلمان ابتدایی جهت تدریس بهتر

8 نکته ی طلایی برای معلمان ابتدایی جهت تدریس بهتر

8 نکته ی طلایی برای معلمان ابتدایی جهت تدریس بهتر

معلمان ابتدایی بزرگترین نقش را در پرورش و آموزش ایفا می کنند و لذا آگاهی معلمان این دوره نسبت به یادگیری و جنبه های مختلف معلمی و اهداف آن بسیار مهم است؛ در میان هزاران گفته و نکته درباره ی معلمی و تدریس در ابتدایی، 8 نکته را برای این معلمان انتخاب کرده ایم و بازگو می کنیم. که بیشتر جنبه های پرورشی را در نظر دارد. در ادامه مطلب همراه ما مختلف تبریز باشید.


8 نکته ی طلایی برای معلمان ابتدایی جهت تدریس بهتر

اول: روانشناس باشید

در دوره ی ابتدایی اگر روانشناس نباشید در کار خود دچار چالش می شوید؛ البته در تمام موضوعات روی دانش روانشناسی خود حساب نکنید و بدانید هنر شما در شناخت ها و برخوردها است. و نه درمان سریع!

دوم: سخت نگیرید

سختگیری در ابتدایی نتیجه ی عکس به همراه دارد البته سختگیری درسی بیشتر مدنظر ماست؛ به همان اندازه که در زمینه ی آموزشی سخت گیری دارید ارزش اهمیت موضوع را بالا ببرید در پرورش هم اهمیت را در نظر داشته باشید؛ سختگیری روح دانش آموز را اذیت می کند زیرا اگر دانش آموزان احساس سختگیری کنند بدانید که یا مشکل از شماست که دانش آموز را نشناخته اید و یا نحوه ی انتقال اشتباه است؛ اگر دانش آموز اهمیت یادگیری این محتوا را بداند سازگاری بهتری پیدا می کند. مدرسه نباید جای بیزاری و تلخی باشد.. سختی برای یادگیری در ابتدایی باید بی معنا باشد و دانش آموز اصلا متوجه ی سختی یادگیری نباشد به نوعی نداند چگونه یادگرفته اند!! البته دریافت بازخورد سخت است!! می تواند به تحلیل بازخود هایتان کمک کند؛ پیشنهاد می کنم مقاله ی فهم ارزشیابی در دوره ی ابتدایی و راهبردهای تسهیل کننده انتقال یادگیری مطالعه کنید.

تذکر: سختگیری در پرورش هم اشتباه است، لازم نیست برای فهم بهداشت یا احترام و مهارت های زندگی به دانش آموزان سختگیری کنید و سرزنش و تنبیه انجام گیرد بلکه باید یا بصورت تجربی و یا
البته جنبه ی پرورش باید با کمک خانوده ها و آموزش های عمومی هم در خانواده ها مدنظر باشد و واقعا کار معلمان سخت است. این مقاله می تواند به تفکر شما دراین موضوعات کمک کند: یادگیری را برای آموختن آموزش دهیم!

تدریس خصوصی در تبریز

سوم: پرورش مقدم بر آموزش

اهمیت مفاهیم آموزشی کتاب مدنظر است اما هیچگاه نمی تواند جایگاه پرورش را بگیرد؛ همیشه صرفا آموزش دهید برای پرورش، نوشتن دوستی را آموزش می دهید اما درک دوستی و اهمیت آن را نیز نهادینه کنید. این مقاله به شما کمک می کند تا بهتر پرورش را بشناسید: تفاوت بین آموزش و یادگیری

چهارم: لبخد را فراموش نکنید

گاهی لبخند بزنید ایجاد فضای مثبت بسیار مهم است؛ هنرمندی شما این است که بخندید و درس دهید؛ متاسفانه بدلیل مشکلات بسیار زیادی، و عدم بها دادن به دانش آموزان ممکن است با یک لبخند معلم کلاس منفجر شود و از کنترل خارج شود ولی لبخند و انتقال احساس خشنودی بسیار مهم است. این مقاله را حتما بخوانید تا اهمیت انگیزه بشناسید: چگونه بمب انگیزه باشیم مهارت های آموزشی ؟

پنجم: تفاوت ها را بپذیرید

درک کنید که جامعه به هر نوع انسانی با استعدادهای مختلف احتیاج دارد اما انسانی که مطلوب باشد؛ هنگامی که تفاوت ها را بپذیرید بهتر می توانید با شرایط کلاس سازگار شوید؛ دانش آموزی مدام لبخند می زند و دانش آموزی دیگر بسیار جدی است، دانش آموزی اصلا علاقه ای به درسی ندارد و دیگری دارد؛(جدا ازانواع شناخت ها و درک های شما بدلیل این تفاوت ها و بررسی و رفع مشکلات آنها) شما هر کدام را با استعداد خودشان در جهت خوب بودن پرورش دهید؛ اگر دانش آموزی به معلمی علاقمند است و دیگری به ابیاری گل و گیاه حتما به هر دو تفکر توجه کنید و ارتباط و تفاهمات درنظر بگیرید.
حتما این مقاله را بخوانید: شناخت تفاوت های دانش آموزان

ششم: گروه را پرورش دهید

اهمیت کلمه ی گروه نماد همکاری و همدلی و ارزشمندی است؛ هنگامی که در کودکی این امر در کودکان نهادینه شود میل به بالندی در آینده بیشتر است. لطفا تفاهمات را در نظر بگیرید و آموزش دهید که هر تفاوتی می تواند باعث ایجاد تفاهمات گروهی شود. در یک گروه فردی توان سخنرانی دارد، فردی خوب نوشتن، فردی مشاهده کردن و دیگری آزمایش کردن تمام این ها می تواند مقدمه ی یک گروه علمی باشد.

هفتم: آگاهی، اظهار نظر، شنیدن

به دانش آموزان در زمینه های مختلف متناسب با سنشان آگاهی مهارت های زندگی بدهید، بگویید چرا این کار اشتباه و چرا دیگری صحیح است؟!! لطفا نگویید این ها بچه هستند اصلا به حرف من توجهی ندارند؛ یادتان باشد شما گاها از پدر و مادر موثر تر هستید.

اجازه ی اظهارنظر بدهید بگذارید صحبت کنند، شاید برای شما پیش پا افتاده و ساده است!!! اما باید اجازه صحبت کردن را همیشه داشته باشند و همیشه با دقت گوش کنید و ارتباط کلامی داشته باشید؛ بحث و تبادل نظر باعث شناخت و تغییر آگاهانه می شود و ممکن است تغییرات مثبتی ایجاد شود.

هشتم: برخورد مستقیم ممنوع

برای رفع یک مشکل و ناهنجاری در دانش آموز ابتدایی باید از برخورد ها و تذکرات مستقیم خودداری کنید و یا نصیحت نکنیم، بهترین روش ارائه ی موضوعات و نتایجی بصورت غیر مستقیم برای تصحیح فهم اشتباه است؛ زیرا: هنگامی که دانش آموز نفهمد دلیل تنبه شدنش چیست بازهم انجام میدهد، پس فهم این موضوع را مدنظر قرار دهید.

ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای مختلف تبریز محفوظ است و با ذکر منبع میتوانید از محتویات سایت استفاده نمایید.