خانه » دکتر متخصص اعصاب و روان در تبریز » 5 راه ساده و توصیه هایی برای جلوگیری از حملات استرسی

5 راه ساده و توصیه هایی برای جلوگیری از حملات استرسی

5 راه ساده و توصیه هایی برای جلوگیری از حملات استرسی

5 راه ساده و توصیه هایی برای جلوگیری از حملات استرسی

نشانه های حملات استرسی و فشارهایی که روان شما را پریشان می کنند بشناسید و برای مقابله با این پانیک ها از ترفندهای پیشنهادی روانشناسان استفاده کنید.


5 راه ساده و توصیه هایی برای جلوگیری از حملات استرسی

می توانند یک تجربه ترسناک و عجیبی برای کسانی که برای اولین بار دچار این مشکل می شوند ، باشد. علل این حملات مشخص نیست و می تواند بر دلایل مختلفی ایجاد شود ولی در مجموع به خوبی شناخته شده نیستند.اما مطمئنا باعث از دست دادن کنترل مطلق می توانند شوند که این مورد همانند یک اتفاق ویرانگر است.حملات استرسی این خوب است که بدانیم که هر یک از ماها در هر زمانی ممکن است به به این حملات دچار شویم. نباید در مقابل این حملات احساس ضعف و ترس از خود نشان دهیم که این حملات به اندازه کافی قدرتمند و غیرقابل پیش بینی هستند و احساس ضعف نیز می تواند باعث صدمات بیشتر شود . مهم ترین علت نیز می تواند این باشد که اگر شما برای اولین بار با این حملات مواجهه می شوید ، برای دیگران این حملات از عادی ترین اتفاق ها محسوب می شود . اگر شما با این حملات مواجهه شدید توصیه می شود به پزشک خود مراجعه و با وی به مشورت بپردازید . در عین حال این مهم است که درک کنیم که زمانیکه یک مشاور یا پزشکی به شما برخی استراتژی های مقابله با این حملات را ارائه می دهند ، شما باید علاوه بر استراتژی های روان شناستان ، خودتان نیز در جهت بهبودی این حملات تمام سعی خود را به مرحله اجرا برسانید تا بتوانید این حملات را از ریشه قطع کنید .

دکتر متخصص اعصاب و روان در تبریز

با تغییرات ساده و روش های موثر حملات استرسی را دفع کنید

در ادامه این بخش از مختلف تبریز قصد داریم به شما 5 را ساده برای جلوگیری از حملات قلبی را معرفی کنیم که می توانند در درمان این حملات به شما کمک کنند و بسیار موثر واقع شوند.

مرحله اول: درک کنید که از حملات استرسی رنج می برید

اولین گام احتمالا مهم ترین گام می باشد که عبارت است از :زمانیکه از یک بیماری یا وضعیت رنج می بریم ، ضروری است که آنرا درک کنیم و بدانیم که چه چیزی منجر به آن شده است . به این درک برسید که این تنها یک حمله است و مهم نیست که چقدر ممکن است که ترسناک و خطرناک باشد ، مهم این این است که درک کنید این حملات شما را نخواهند کشت. حملات استرسی معمولا یک مشکل رایج است که اغلب به دلیل ترشح آدرنالین در خون ایجاد می شوند . در مجموع این شرایط توسط ترس های زیاد ایجاد می شوند .اثر اوقات این ترس ها بی مورد و بی دلیل هستند که ما خودمان به خودمان تلقین می کنیم که در آخر نمی دانیم آنها را چگونه کنترل کنیم و یا اصلا منشاء آن را نمی توانیم پیدا کنیم .

جالب است که بدانید اضطراب و استرس بخشی از سیستم غریزی ما هستند و برای رهاندن ما از شرایط خطرناک طراحی شده اند که در زمان های گذشته این واکنش باعث فرار کردن انسان ها از دست دشمنانشان می شد تا جان سالم در ببرند . اما در زندگی امروزه ما به نحوی می توان گفت که باعث ایجاد عوارض زیادی می شود و عواقبی دردناک را به سویمان جاری می سازد .

5 راه ساده و توصیه هایی برای جلوگیری از حملات استرسی

مرحله دوم: تشخیص علائم

حملات استرسی همانند یک انفجار بزرگ هستند . برای مثال ماریا یک خانم 42 ساله است که یک کار خوب ، 3 فرزند ، همسر و شخصی که او عهده ی مراقبت از آن را برعهده گرفته است . از بعد خارجی ممکن است که تنها مشکلات ماریا مسئولیت های متعدد و زیاد اوست . خارج از زندگی او ، همیشه زندگی او این گونه باقی نمانده است و او اینک دچار حملات استرسی قرار گرفته است . گاهی اوقات این مشکلات می توانند قبل از ترک محیط کارش یا بحث هایی که با اعضای خانواده اش دارد اتفاق بیوفتد .

فوت پدرش که در روحیه او بسیار موثر بود و حملات احساس ، عاطفی و استرسی به سویش شد. اما یک ماه پیش ، حیوان خانگی آن در گذشت و او باز هم آن حملات را احساس کرد .

همانطور که می بینید به دلایل مختلفی این مسائل برای او اتفاق افتادند و علائمی در او ایجاد شدکه از مهم ترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد :

تاکیاکاردیا (Tachycardia )

افکار منفی

احساس غرق شدن یا ایست قلبی

به سختی نفس کشیدن

شکم درد

سرگیجه

تعریق

مرحله سوم: نفس کشیدن

کنترل نفس کشیدن در این وضعیت از ضروری ترین عوامل محسوب می شود . در زمانیکه احساس کردید دچار حملات استرسی شده اید باید بتوانید فورا طرز نفس کشیدنتان را تصحیح نمایید و نفس های عمیقی بکشید تا ضربان قلبتان همچنان ادامه داشته باشند . اگر شما احساس کردید که علائم حملات استرسی را دارید ، یک فضایی پراز آرامش را بیابید و اگر احساس خفگی به شمادست داد مثلا ژاکت خود را در بیاورید یا دکمه های لباستان را باز کنید و سپس بر روی زمین بنشینید و به مدت 5 ثانیه نفس بکشید و به مدت 7 ثانیه آنرا حبس کنید . این الگو را طی 5 دقیقه تکرار نمایید .

مرحله چهارم: جلوگیری از افکار منفی

افکار منفی می توانند مارا همانند یک موج در طوله حملات استرسی وحشت زده کنند . افکار منفی به نحوی مانند این هستند که شما درب ورودی ذهنتان را باز کرده اید و رعد وبرق های پیاپی به سمت شما می آیند . یادبگیرید که در مقابل افکار منفی قدرت داشته باشید و ایستادگی در برابر آنها را یاد بگیرید تا در مقابل آنها کم نیاورید که تنها به تجسم ذهنی شما بستگی دارد که باید تمرکز بر روی کلمه یا واژه ایی یا فضایی که به شما آرامش می دهند داشته باشید . افکار منفی را همانند شمع هایی که در حال سوختن است تجسم کنید . سپس نفس خود را جمع کنید و با قدرت آنها را خاموش کنید تا هیچ کدام آنها روشن نمانند . این تکنیک به شما این امکان را می دهد که بتوانید این احساسات را کاهش داده و از بین ببرید .

مرحله پنجم: از کلمات کلیدی که منجر به آرام شدن شما می شوند استفاده کنید

مطمئنا برخی کلمات و اشخاصی هستند که زمانیکه شما به آنها فکر می کنید باعث آرامش شما می شوند می توانند در ایجاد احوالات خوب موثر واقع شوند . این کلمات می توانند یکی از بهترین گزینه ها برای رهایی از حملات استرسی باشند . در ادامه این مقاله تعدادی جملات برای شما ارائه میکنیم .

“همه چیز خوب است و باید آرام بشوم و ذهن من در تعادل است “

“هرچیزی که باید اتفاق می افتد ، اتفاق افتاده و من هم امن هستم و هیچ خطری من رو تهدید نمی کنه “

“بایست و همه چیز رو کنترل کن و باید همین الان آروم بشی “

“هیچ اتفاقی برای من نمی افته . من امن هستم و فقط به نفس کشیدن عمیق نیازمندم و باید به خودم اعتماد کنم”

استراتژی هایی که در این مقاله به شما معرفی کردیم بنظر ممکن است که آسان باشند ولی می توانند به قدری موثر واقع شوند که شمارا دگرگون سازند.

منبع: نمناک


مرکز مشاوره در تبریز

ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای مختلف تبریز محفوظ است و با ذکر منبع میتوانید از محتویات سایت استفاده نمایید.