خانه » دکتر متخصص تغذیه در تبریز » چهار ماده تغذیه غذایی برای کمک به افزایش ویتامین D بدن

چهار ماده تغذیه غذایی برای کمک به افزایش ویتامین D بدن

چهار ماده تغذیه غذایی برای کمک به افزایش ویتامین D بدن

چهار ماده تغذیه غذایی برای کمک به افزایش ویتامین D بدن

شما کلسیم مصرف می‌ کنید که استخوان‌ هایتان قوی و سالم بمانند. اما آیا میدانستید که اگر به میزان کافی ویتامین D دریافت نکنید نمی‌ توانید تمامی مواد معدنی لازم برای تقویت بدنتان را جذب کنید؟


چهار ماده تغذیه غذایی برای کمک به افزایش ویتامین D بدن

اما این تنها دلیل برای دریافت ویتامین D نیست. ویتامین D علاوه بر حفظ استخوان‌های شکننده، خطر ابتلا به سرطان‌های خاص و التهاب را نیز کاهش می‌دهد. چگونه می‌توان مطمئن شد که بدنمان ویتامین د کافی دریافت کرده است؟ هنگامی که در معرض تابش خورشید قرار می‌گیرید پوست شما به طور طبیعی ویتامین د تولید می‌کند. به همین دلیل است که ویتامین د به ویتامین آفتاب معروف شده است. اما چون بیش از حد در معرض تابش نور خورشید بودن هم مضر است باید غذاهایی که دارای ویتامین D هستند را به برنامه‌ی غذایی خود اضافه کنیم و از این طریق می‌توانید مطمئن باشید که بدنتان روزانه ۶۰۰ واحد ویتامین D دریافت کند بدون اینکه سوختگی ناشی از آفتاب داشته باشد. ما ۴ ماده غذایی برتر که دارای میزان قابل توجهی ویتامین D هستند را به شما معرفی می‌کنیم و به ترتیب توانایی آنها را رده بندی کردیم. دفعه‌ی بعدی که برای خرید به سوپرمارکت‌ها سر می‌ زنید حتما چندتا از این مواد را هم تهیه کنید. در ادامه این بخش دکتر متخصص تغذیه در تبریز از سایت مختلف تبریز 4 مواد غذایی غنی شده از ویتامین D را به شما خواهیم گفت.

چهار ماده تغذیه غذایی برای کمک به افزایش ویتامین D بدن

چهار ماده تغذیه غذایی برای کمک به افزایش ویتامین D بدن

تخم‌ مرغ

هر عدد تخم‌ مرغ شامل 40 واحد ویتامین D است، اگر شما اهل خوردن تخم‌مرغ هستید باید بدانید منظور ما از تخم‌مرغ، تخم‌مرغ کامل است. ممکن است که زرده تخم‌مرغ چربی و کالری به برنامه‌غذایی شما اضافه کند ولی همچنین حاوی مقدار زیادی مواد معدنی مغذی مانند ویتامین D است. در واقع سه عدد تخم‌ مرغ 20 درصد از نیاز روزانه بدنتان به ویتامین د را تامین می‌کند. پیشنهاد ما این است که کمی سبزی برای بهتر کردن طعم و عطر و افزایش مواد مغذی به آن اضافه کنید.

قارچ

یک فنجان قارچ حاوی 41 تا 114 واحد ویتامین D است، در میان سبزیجات قارچ می‌ تواند حدود 19 درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین د را تامین کند. آنها را بهترین منبع تولید ویتامین د در محل می‌ دانند. آنها را می‌توان همرا با سبزیجات، سالاد، املت و بسیاری از غذاهای دیگه استفاده کرد.

شیر غنی شده

هر لیوان شیر غنی شده دارای 116 واحد ویتامین D است. هرچند که شیر گاو به طور طبیعی غنی از ویتامین د نیست اما آن با مواد مغذی غنی می‌شود. برای جذب بهتر ویتامین د و تمام مواد معدنی که روی پاکت شیر ذکر شده سرشیر آن را صاف نکنید. سرشیر دارای چربی و کالری است زیرا ویتامین‌های D,A,E,K جز ویتامین‌ های حلال در چربی هستند. یک لیوان شیر بیش از 19 درصد از نیاز بدن به ویتامین د را تامین می‌کند.

سالمون

هر 100 گرم سالمون دارای 547 تا 582 واحد ویتامین D است، سالمون در رتبه‌ی اول لیست ما قرار گرفته و دلیل آن واضح است. فقط خوردن 100 گرم سالمون در یک وعده ویتامین د مورد نیاز یک روز بدن ما را تامین می‌کند. این ماهی از قلب محافظت می‌کند ماهی سرخ شده سرشاز از امگا 3 است و می‌تواند ریسک ابتلا به سرطان پروستات و سرطان سینه را تا 50 درصد کاهش دهد.

منبع

ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای مختلف تبریز محفوظ است و با ذکر منبع میتوانید از محتویات سایت استفاده نمایید.