خانه » خبر های تکنولوژی » مزدا، به دنبال فتح بازار تویوتا است

مزدا، به دنبال فتح بازار تویوتا است

مزدا، به دنبال فتح بازار تویوتا است


مزدا قصد دارد برای افزایش کیفیت محصولات و فروش جهانی خود، مدل‌هایی برتر از تویوتا تولید کند. با این هدف، قرار است نسل جدید مزدا 6 توانایی‌های فراتر از تویوتا کمری داشته باشد.

شرکت‌های خودروسازی به طور مداوم محصولات آینده خود را با مدل‌هایی از برندهای دیگر که در حال حاضر به فروش می‌رسند، مقایسه می‌کنند تا ببینند آیا محصولات جدیدشان آماده رقابت در برابر رقبا هستند. به عنوان مثال مزدا خودروهای خود را با بی‌ام‌و مقایسه کرده است؛ چرا که این دو خودروساز در مورد این‌که یک خودروی خوب چطور باید باشد، فلسفه‌هایی دارند. اما پس از این دیگر مزدا چنین کاری نمی‌کند، زیرا خودروساز ژاپنی تمرکز خود را روی محصولات تویوتا قرار داده است.

دلیل‌های زیادی درباره تفاوت نگاه و فلسفه دو خودروساز  وجود دارد؛ علاقه‌مندان به بی‌ام‌و می‌دانند که بعضی از اولویت‌ها در شرکت باواریایی تغییر کرده است. با این‌که بی‌ام‌و ادعا کرده است هنوز هم بهترین خودرو را برای رانندگی تولید می‌کند، اما دیگر لذت رانندگی به عنوان اولویت نخست محسوب نمی‌شود. در عوض موارد دیگری مانند احساس فرمان، پاسخ پیشرانه، سروصدای اگزوز و قابلیت اتصال بین راننده و خودرو جایگزین لذت رانندگی شده‌اند تا باز هم بی‌ام‌و بتواند برای رقابت با خودروسازان مطرح حرفی داشته باشد.

با این حال مزدا می‌خواهد خود را درگیر لذت رانندگی خودروهایش نگه دارد و کاملا باعث شگفتی است که بدانید این شرکت در حال حاضر محصولات خود را با خودروهای تویوتا به عنوان معیار مقایسه می‌کند. به گزارش اتوگاید (AutoGuide) مزدا تحت تاثیر شیوه مهندسی مدل جدید تویوتا کمری (Camry) قرار گرفته است و قصد دارد در زمینه سطوح مختلف لذت رانندگی محصولات خود به رقابت با این خودروساز بپردازد. 

تویوتا کمری ۲۰۱۸

مقاله‌های مرتبط:

مدتی قبل در جریان رویدادی برای پیشرانه جدید احتراق داخلی اشتعال تراکمی اسکای‌اکتیو-ایکس، نمونه اولیه از این پیشرانه در بخش تحقیق و توسعه شرکت مزدا در شهر ایروین کالیفرنیا آزمایش شد. یکی از مهندسان مزدا به اتوگاید گفت که اگر خودروی تویوتا کمری قبل از این به رغم سواری خسته‌کننده فروش خوبی داشت، حالا اوضاع تغییر کرده است و با بهبود لذت رانندگی فروش بیش‌تری نیز بدست خواهد آورد. همین موضوع باعث می‌شود تا مزدا احساس خطر کند و خود را برای رقابت با تویوتا در زمینه بهبود کیفیت رانندگی مهیا سازد. 

مزدا در حال حاضر برای معرفی خانواده بازطراحی‌شده مزدا 6 برای بازار اروپا آماده می‌شود که قرار است اواخر اسفند ماه در نمایشگاه خودروی ژنو به نمایش گذاشته شود. خودروساز ژاپنی همچنین فناوری انقلابی اشتعال تراکمی با جرقه‌زنی کنترل‌شده (SPCCI) خود را با هدف تبدیل شدن به اولین پیشرانه بنزینی قابل دسترس مجهز به فشرده‌سازی سوخت در جهان به نمایشگاه ژنو خواهد آورد. پیشرانه اسکای‌اکتیو-ایکس مزدا روی کاغذ باید مزایای پیشرانه دیزلی با انتشار NOx پایین و محدوده دور بالاتر با مصرف یک واحد بنزین را ترکیب کند.

ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای مختلف تبریز محفوظ است و با ذکر منبع میتوانید از محتویات سایت استفاده نمایید.