خانه » دکتر متخصص ارتوپدی در تبریز » تغذیه مناسب برای جوش خوردن استخوان

تغذیه مناسب برای جوش خوردن استخوان

تغذیه مناسب برای جوش خوردن استخوان

تغذیه مناسب برای جوش خوردن استخوان

تغذیه نقش مهمی در ترمیم و جوش خوردن استخوان شکسته دارد, غذاهایی که به جوش خوردن استخوان بسیار کمک میکنند را بشناسید. در ادامه مطلب همراه مختلف تبریز باشید…


تغذیه مناسب برای جوش خوردن استخوان

تغذیه نقش مهمی در ترمیم و جوش خوردن استخوان شاستخوان ها اسکلت بدن را تشکیل می دهند و از اندام ها محافظت کرده و عضلات را ثابت نگه می دارند تغییراتی در رژیم غذایی می تواند به التیام استخوان ها پس از شکستگی و بهبود و تقویت سلامت استخوان ها کمک کند.جوش خوردن استخوان اگر شکستگی استخوان داشتید با این خوراکی های تایید شده از طرف متخصصین بدن تان را تغذیه و تقویت کنید تا به جوش خوردن و ترمیم استخوان ها کمک کنید.سته دارد, غذاهایی که به جوش خوردن استخوان بسیار کمک میکنند را بشناسید.

نقش تغذیه در جوش خوردن استخوان

بسیاری از مردم زمانی در طول عمرشان چه در کودکی در زمین بازی چه در بزرگ سالی در حادثه و یا در پیری به خاطر زمین خوردن، دچار شکستگی استخوان می شوند . شکستگی استخوان دردناک و دلسرد کننده است چون مدت زیادی طول می کشد تا جوش بخورد. شکستن استخوان اصلا شوخی بردار نیست. همه چیز کمی برایتان سخت تر می شود و زندگی روزانه شما از جمله خوردن و پخت و پز مختل می گردد.ولی نگران نباشید. نیازی نیست بین انبوهی از غذاهای یخ زده خودتان را غرق کنید. حتی با داشتن توانایی محدود برای رفتن به سمت آشپزخانه باز هم می توانید بدنتان را با ویتامین ها و مواد مغذی که به رشد و ترمیم استخوان و اصلاح سایر اندام های بدن کمک می کنند، پر کنید.

دکتر متخصص تغذیه در تبریز

به گفته دکتر ایزابل ماپلز Isabel Maples متخصص تغذیه و سخنگوی آکادمی تغذیه و رژیم غذایی، ” وقتی استخوان کسی میشکند، بهبود آن توسط مواد مغذی خاصی انجام می شود ولی به طور کلی همان کارهایی که به صورت معمول برای حفظ سلامت استخوان انجام می دهیم برای درمان شکستگی استخوان به کارتان می آید. استخوان ها ذخایر کلسیم هستند و از آن جایی که استخوان ها اسکلت و ساختار بدن ما هستند در خدمت عملکردهایمان می باشند. خوب است که بخواهیم ذخیره کلسیم بدن را بالا ببریم ولی ممکن است با این کار به تمامیت ساختاری خود آسیب برسانیم. در جوانی به خصوص زیر 20 سال می توانید تا حد امکان استخوان سازی کنید و بعد از آن بدن تا حد امکان از این استخوان ها استفاده می کند و بهتر است تا جایی که ممکن است استفاده از آن ها را به حداقل برسانید.”

برای جوش خوردن شکستگی استخوان تا می توانید خوراکی های غنی از کلسیم بخورید

همان طور که ماپلز تاکید کرد، افزایش مصرف کلسیم در زمان ترمیم استخوان شکسته مهم است ولی او به شما هشدار داد برای این فرایند به مکمل ها اتکا نکنید. “مکمل های کلسیم سایر مواد مغذی که برای سلامت استخوان نیاز دارید را فراهم نمی کنند، مکمل ها فقط به یک رژیم غذایی سالم کمک می کنند، مکمل ها نباید منبع اصلی باشند. برخی از این مکمل ها برای کمک به جذب کلسیم حاوی ویتامین D هستند ولی باید مواد مغذی را بیشتر از طریق خوراکی ها به بدن برسانید. مثل جذب پروتئین از شیر، یا جذب ویتامین K از سبزیجات با برگ تیره. به دنبال خوراکی هایی باشید که این مواد مغذی اضافه را تامین کند تا بدنتان به تعادل برسد.” به گفته ماپل باید روزانه سه وعده غذای غنی از کلسیم (به خصوص لبنیات) مصرف کنید. ولی برای گیاه خواران یا بیمارانی که به لاکتوز حساسیت دارند می توانید یک لیوا شیر سویا را به عنوان یک وعده لبنیات در نظر بگیرید. به علاوه آب پرتقال غنی شده با کلسیم هم یک گزینه غنی از ویتامین خوب است.

مواد مغذی کلیدی برای ترمیم، تعمیر و بازسازی استخوان ها

  • کلسیم برای استحکام استخوان
  • پروتئین برای ساختار و ماتریکس (فضای بین) استخوان
  • ویتامین D برای کمک به جذب بیشتر کلسیم، اگر سطح کلسیم خونتان کم است
  • منیزیم برای تقویت استخوان
  • ویتامین K و ویتامین C برای ترمیم زخم ها
  • کلاژن و فسفر

تغذیه مناسب برای جوش خوردن استخوان

اگر پزشکتان برای هفته های اول داروی مسکن تجویز نموده ممکن است معده شما تحمل خوردن یک وعده غذای کامل را نداشته باشد بنابراین از غذاهای ساده استفاده کنید. یخچال تان را با مواد اولیه ساده مغذی پر کنید. به گفته جو مک کارتی Joy McCarthy بنیانگذار Joyous Health and Certified Holistic Nutritionist، ” یک وعده غذای ساده و قابل هضم برای شما می تواند یک لیوان اسموتی حاوی کلم کیل Kale( کلسیم )، آووکادو ( منیزیم ) و پودر تخم کتان ( امگا3 ) باشد. یا یک لیوان اسموتی سبز آناناس که حاوی 1 مشت کلم کیل یا اسفناج، 1 عدد موز، 1 لیوان آناناس خرد شده و 400 میلی لیتر شیر نارگیل می باشد. یک رژیم غذایی غنی از مواد مغذی برای افرادی که در مسیر بهبودی هستند. اسموتی ها یک راه عالی برای اضافه کردن مواد مغذی بسیار زیاد، به صورت راحت و سریع به وعده غذایی هستند بدون این که نیازی باشد سرپا بمانید یا مدت زمان زیادی را پشت اجاق گاز صرف کنید. در ضمن اگر می توانید از آشپزخانه غذای آماده سفارش دهید یا دوستتان را برای خرید به سوپرمارکت بفرستید. عصاره استخوان احتمالا همان چیزی است که دنبالش می گردید. این عصاره یک سوپر فود عالی دیگر برای هر نوع ترمیمی در بدن ا ست. آب استخوان حاوی اسیدهای آمینه و مواد معدنی ای است که به راحتی هضم شده و به ترمیم استخوان کمک می کنند با این حال تهیه آن وقت گیر است. “

برای ترمیم استخوان ها کالری مصرفی تان را محاسبه کنید

پس از دوره بهبودی اولیه که فعالیت به صورت قابل توجهی کاهش پیدا می کند، به گفته ماپلز احتمالا نیاز به تنظیم مجدد کالری مصرفی خود خواهید داشت. ” جراحت می تواند کالری مورد نیاز را 15 تا 20 درصد افزایش دهد. که باید این کالری اضافه را در نظر بگیرید و با مواد مغذی ترمیم کننده استخوان گرسنگی بدنتان را فرو بنشانید و از خوردن مواد غذایی غیر مفید که به راحتی در دسترس است اجتناب کنید.” به گفته مک کارتی، حال که در حالت بازسازی و دوره بهبودی قرار دارید نباید رژیم غذایی را دست کم بگیرید. “منابع غنی کلسیم از جمله دانه کنجد یا تاهینی، دانه چیا، دانه کنف، لوبیا و نخود و سبزیجات با برگ تیره مثل کلم کیل و برگ سالاد سوئیسی را باید به رژیم غذایی خود اضافه کنید. محصولات لبنی گوسفند و بز قابل هضم تر هستند ( در صورتی که به لبنیات حساسیت دارید) به خصوص زمانی که تخمیر شده باشند مثل ماست و کفیر. و ویتامینD موجود در ساردین، سالمون، تخم مرغ، قارچ و البته بهترین منبع آن که نور خورشید است را هم باید در نظر بگیرید!” به پیشنهاد او به خاطر داشته باشید که پروتئین گیاهی یا حیواناتی که از گیاهان تغذیه کرده اند و مواد غذایی ارگانیک مصرف کنید. “پروتئین برای بازسازی بافت هایی که از دست داده اید ضروری است. سعی کنید مقدار کافی پروتئین حیوانی یا گیاهی در هر وعده غذایی خود داشته باشید. چه ماهی سالمون وحشی باشد چه نصف لیوان نخود یا برگر مرغ ارگانیک.”

به گفته ماپل، ” زمان ریکاوری (بازسازی) دقیقا زمانی است که باید مصرف مواد مغذی بیشتری را در نظر بگیرید. خوراکی های پایه را انتخاب کنید نه فرآوری شده چون در هر لقمه مواد مغذی بیشتری به بدنتان می رسانند. زمانی که استخوان در حال بهبودی و جوش خوردن است زمان شمارش کالری نیست ولی اگر می خواهید مراقب کالری مصرفیتان باشید و آن ها را محاسبه کنید بهتر است از گوشت بدون چربی، مغزها و غلات کامل استفاده نمایید و به خودتان بگویید که الان حالت نرمال نیست و در حال جایگزین کردن مواد مغذی ای هستید که بدنتان برای ترمیم استخوان شکسته به آن نیاز دارد.”

منبع: سیمرغ سلامتی

ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای مختلف تبریز محفوظ است و با ذکر منبع میتوانید از محتویات سایت استفاده نمایید.